Mjölkpall, Dalarna

Mjölkpall, Dalarna
Mjölkpall, Dalarna

Wednesday, August 18, 2010

5000!!!!

Jag har nu 5000 unika personer i släktträdet! Person 5000 blev Per Jakobsson som är min farfars farmors mormors morfar. Tidigare hade jag kommit till hans dotter Magdalena Persdotter men idag hittade jag hennes föräldrar och då blev fadern person nummer 5000. Än så länge har jag inte hittat så mycket fakta om Per och hans hustru Anna Jansdotter. Men när jag kollade upp Per och Anna i husförhörslängden fann jag även Pers föräldrar.

Men detta vet jag.

Per Jakobsson född 1740 i Tensta, Uppsala län, gift med Anna Jansdotter född 1753 i Tensta.

Pers fader: Jakob Fransson född 1705 i Lena, Uppsala län och död 1789 i Tensta.
Pers moder: Malena Hansdotter född 1703 i Tensta och död 1789 i Tensta.

Vid tiden runt 1780 var alla boende vid Smedstorpet i Tensta.

No comments:

Post a Comment